مقالات

بهترین پروژکتور روشنایی

بهترین پروژکتور روشنایی1

هنگامی ‌که افراد و مشتریان ما به سراغ ما می‌آیند و یا قصد خرید پروژکتور از ما را دارند، تقریبا همه آن در ابتدا با نوعی سردرگمی‌ مواجه هستند. اگر هم اکنون به بازار پروژکتورهای روشنایی موجود در جهان و یا ایران سری بزنید، متوجه تنوع بی نظیر و گیج کننده ای از پروژکتورها می‌شوید. هر کدام از این پروژکتور‌ها، نوعی قابلیت و ساختار خاصی داشته که فقط افراد فوق حرفه ای و متخصص در این زمینه هستند که می‌توانند به انتخاب بهترین مدل آن بپردازند.

اما، از آن جایی که طبیعتا شما به عنوان یک خریدار، تبحر و تخصص کافی برای انتخاب و سپس خرید بهترین نوع پروژکتور را ندارید، چگونه می‌توانید یک تصمیم منطقی و عاقلانه برای خود داشته باشید؟

در این مقاله از وب سایت فروشگاه ریاحی، قصد داریم تا ابتدا با بررسی تمامی‌ انواع پروژکتور روشنایی، و سپس بررسی هر کدام از دیدگاه‌های مختلف، شما را در داشتن پروژکتور‌هایی به صرفه و کارآمد راهنمایی کنیم.

انواع پروژکتور روشنایی

همانطور که اشاره کردیم، مهم ترین اصل برای داشتن یک انتخاب مناسب، داشتن اطلاعات کافی از انتخاب‌هایمان است. مهم ترین و پرکاربردترین انواع پروژکتور روشنایی شامل موارد زیر است:

پروژکتور ال ای دی :

واژه ال ای دی، نشان دهنده اصطلاح دیود نورافشان بوده و به این معنا است که در ساخت آن، به جای استفاده از نوعی فلز خاص، و یا استفاده از نوعی گاز خاص مانند جیوه، از تعداد زیادی دیود نور افشان استفاده شده است که با همکاری آن‌ها در کنار یکدیگر، نور زیادی از پروژکتور ساطع می‌شود.

در مورد این که از میان تمامی‌انواع آن‌ها، بهترین پروژکتور ال ای دی کدام است، باید گفت که مدل‌های مختلف پروژکتور‌ها بر اساس ولتاژ ، توان و شار نوری تقسیم بندی می‌شوند و همه ی این موارد ذکر شده تاثیر بسیاری بر کیفیت و شفافیت نور پروژکتور دارند. این که شما تصمیم بگیرید کدام مورد را برای خود خریداری کنید، بستگی به اندازه فضای مورد نظر شما و هدف شما از میزان روشنایی دارد.

پروژکتور smd:

پروژکتور اس ام دی، مانند پروژکتور ال ای دی بوده، با این تفاوت که در آن از تعداد بسیار بیشتری چیپ ست و دیود استفاده شده است که این امر باعث افزایش کارآمدی، افزایش تنوع رنگ، وضوح بالاتر، حجم بسیار کمتر و زاویه دید بهتر همراه با صرفه جویی شده است.

مطالعه :  استابلایزر چیست

پروژکتور COB:

در بررسی ویژگی پروژکتور cob، مهم ترین عامل، بررسی نحوه پخش نور آن است. این نوع پروژکتورها، به دلیل داشتن تعداد زیادی چیب نور زا بر روی برد آن‌ها، توانایی پخش کردن نور را به طور گسترده تری نسبت به دیگر مدل پروژکتور‌ها دارا هستند. از سوی دیگر نیز، نور پخش شده از سوی لامپ پروژکتور سی او بی، مشکل عدم یکنواختی پخش نور در پروژکتور‌های اس ام دی را نداشته و نور را به صورت منظم به همه قسمت‌ها هدایت می‌کند. در ساختار پروژکتور ریلی معمولا از این نوع تکنولوژی استفاده می‌شود.

حال که با مهم ترین انواع پروژکتورهای موجود در بازار آشنایی پیدا کردیم، نوبت به بررسی دقیق تر آن‌ها می‌رسد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین نوع پروژکتور از نظر مصرف

اگر مسئول بخش روشنایی اداره و یا کارخانه باشید، و یا این که در ساختمان خود به تعداد زیادی پروژکتور نیاز داشته باشید، بدون شک بحث میزان مصرف این پروژکتورها بحث کوچکی نخواهد بود.

طبق بررسی‌های انجام شده مکرر و تحقیقات صورت گرفته، معمولا نشان داده می‌شود که بهترین نوع پروژکتور از نظر مصرف، پروژکتور‌های ال ای دی هستند. با خرید پروژکتور ال ای دی می‌توانید توان مصرفی کارگاه و یا کارخانه خود را به یک سوم حالت گازی تبدیل کنید.

همچنین، در صورت قطعی ناگهانی برق، پروژکتورهای LED آنی روشن شده و در همان لحظه اول نیز بیشترین نور خود را تامین می‌کنند و نیاز به داغ شدن ندارند.

بهترین نوع پروژکتور از نظر کارایی

گاهی اوقات نیز وجود دارد که بحث میزان مصرف پروژکتورها برای ما اهمیت نداشته و تنها عامل با اهمیت، بحث کارایی و میزان نوردهی آن است. برای این منظور، فضاهای مورد استفاده پروژکتور را به دو دسته تقسیم می‌کنیم:

  • فضای خانه و ادارات کوچک: اگر فضای کوچکی دارید ولی کارایی برای شما حرف اول را می‌زند، باز هم پیشنهاد می‌کنیم از پروژکتور‌های ال ای دی و یا بعضا SMD استفاده کنید چرا که دارای کارایی قابل توجهی برای محیط شما خواهند بود.
  • فضاهای بزرگ و یا محیط بیرون: در این شرایط، پیشنهاد می‌کنیم یا از تعداد زیادی پروژکتور ال ای دی استفاده کنید، و یا اینکه دست به کار شوید و از پروژکتور سی او بی کمک بگیرید. البته برخی از افراد نیز ترجیه می‌دهند از تعداد زیادی پروژکتور smd بهره ببرند چرا که وضوح و کیفیت آن‌ها مثال زدنی است.

کلام آخر

در این مقاله کامل و مفصل از وب سایت فروشگاه ریاحی، سعی کردیم تا با بررسی بهترین پروژکتور روشنایی برای محیط مورد نظر شما و هدف شما از روشنایی، شما را در داشتن یک نورپردازی استاندارد راهنمایی کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *