مقالات

مصرف برق ریسه شلنگی

مصرف برق ریسه شلنگی

امروزه ریسه های شلنگی به یکی از محبوب ترین تزئیناتی تبدیل شده‌اند که از آن‌ها برای زیبایی خانه و تزئینات اتاق استفاده می‌شود. هر فردی به سادگی و با کمترین هزینه می ‌تواند با استفاده از ریسه شلنگی به تزئین اتاق و خانه خود بپردازد و با استفاده از کنترل از راه دور، نورپردازی اتاق خود را کنترل کند. تنها کافی است تا ریسه شلنگی با کیفیتی را همراه با کنترلر خریداری کنید تا بتوانید زیبایی و ظاهری مدرن را به خانه خود بیاورید.

حال اگر که به فکر دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با موضوعاتی نظیر مصرف برق ریسه شلنگی یا روش محاسبه مصرف برق ریسه ال ای دی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

روش محاسبه مصرف برق ریسه ال ای دی

بسیاری از افراد به فکر خرید ریسه ال ای دی یا همان ریسه شلنگی هستند اما نگرانی‌هایی در رابطه با مصرف برق این محصول وجود دارد. مصرف برق ریسه شلنگی چقدر است؟ سوالی که همیشه ذهن افراد را درگیر خود کرده است. در ادامه به شما روشی را معرفی کنیم که با استفاده از آن می‌توانید مصرف برق ریسه شلنگی را محاسبه کنید. قابل توجه است که مصرف برق ال ای دی‌های مذکور بسیار کمتر از چراغ‌های قدیمی است و به علت استفاده از نسل جدید چراغ‌های LED شاهد صرفه جویی در مصرف برق و انرژی و همچنین حفاظت محیط زیست هستیم.

به صورت دقیق مصرف برق لامپ‌های ال ای دی در حدود لامپ پرفشار سدیم 1.5 بوده که منبع نور نقطه‌ای را ایجاد می‌کند. به صورت کلی توان برقی ریسه ال ای دی مدل 0603 در هر متر برابر با 1.5 وات بوده و توان ریسه‌های مدل‌های دیگر نظیر 1210 در هر متر برابر با 4.8 وات است. از دیگر ریسه‌های محبوب می‌توان به ال ای دی 5050 اشاره داشت که دارای توانی برابر با 7.2 وات در هر متر بوده و بیشترین توان مصرفی میان ریسه‌های شلنگی را به خود اختصاص داده است.

برای اینکه بتوانید به صورت دقیق و کامل مصرف ماهانه و سالانه یک ریسه ال ای دی را محاسبه کنید تنها کافی است تا مصرف برق مذکور را ابتدا در 8 ضرب کنید که برابر با 8 ساعت استفاده از ریسه در روز است. به صورت میانگین خانواده‌ها از ریسه بین 6 الی 8 ساعت استفاده می‌کنند و در این مثال ما عدد 8 را برای بیشترین نتیجه در نظر می‌گیرم. پس از ضرب کردن عدد 8 در مقدار 7.2 وات مصرف برق ساعتی ال ای دی مدل 5050 با نتیجه‌ای برابر با 57.6 وات در روز روبه‌رو می‌شویم.

مطالعه :  رینگ لایت چیست؟ آشنایی با انواع و کاربردهای آن

ریسه ال ای دی

برای اینکه بتوانید نتیجه مذکور را به صورت مصرف برق ماهانه مشاهده کنید تنها کافی است تا عدد بدست آمده را در عدد 30 ضرب کنید. همچنین برای مشاهده مصرف برق سالانه باید عدد اولیه یعنی 57.6 وات را در عدد 365 ضرب کنید تا بتوانید نتیجه را دریافت کنید.

میزان مصرف لامپ شلنگی به صورت روزانه: 7.2w*8h=57.6wh

میزان مصرف لامپ شلنگی نورپردازی به صورت ماهانه: 57.6wh*30= 1728wh

مصرف برق ریسه ال ای دی به صورت سالانه: 57.6wh*365= 20736wh

قابل توجه است که نتایج بدست آمده برای استفاده از یک متر ریسه مدل 5050 به صورت 8 ساعته در یک روز است. پس اگر شما از ریسه کم مصرف استفاده کنید مصرف برق شما کاهش می‌یابد و یا اگر از چندین متر ریسه استفاده کنید باید نتایج را در تعداد متر مورد استفاده خود ضرب کنید. همچنین در رابطه با مصرف برق نگرانی نداشته باشید و بدون واهمه ریسه خود را روشن کنید. استفاده از ریسه شلنگی دارای مزیت‌های بسیاری است و به علت سیم پیچی آن که با سطح مقطعی دارای عرض زیادی نیست می‌تواند در بسیاری از شرایط کارآمد باشد. همچنین در ساختار این ریسه‌ها از مواد آلاینده نظیر جیوه و سرب استفاده نشده است.

کلام آخر

در این مطلب به صورت جامع و کامل به ارائه توضیحاتی در رابطه با مصرف برق ریسه شلنگی و نحوه محاسبه آن پرداختیم. هدف ما از تولید این محتوا ارائه اطلاعاتی جامع و کامل به مخاطبین عزیز بود تا بتوانند به سادگی به حل مشکلات خود در زمینه خرید و محاسبه مصرف برق ریسه شلنگلی یا میزان مصرف لامپ شلنگی نورپردازی بپردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *