مقالات

پروژکتور SMD و مزایای آن

پروژکتور

SMD مخفف “Surface Mount Device” است و چراغ های LED SMD به دیودهای ساطع کننده نور اشاره می‌کنند که روی یک CB (برد مدار) نصب می‌شوند. ال ای دی های SMD در مقایسه با سایر انواع ال ای دی کوچکتر هستند، زیرا این نوع LED ها هیچ گونه بسته بندی در اطراف آن وجود ندارد. در ادامه به پروژکتور SMD و مزایای آن خواهیم پرداخت.

به همین دلیل، LED های SMD در مقیاس صنعتی با استفاده از تجهیزات مونتاژ خودکار و با دقت بالا تولید می‌شوند. علاوه بر این، ال ای دی های SMD زاویه دید وسیعی دارند و گرمای کمی از خود ساطع می‌کنند، به همین دلیل است که دارای ولتاژ پایین و به طور خودکار نیاز به انرژی کم دارند.

دیود: دیود جریان برق را از یک جهت عبور می‌دهد و مانع گذشتن جریان در جهت دیگر می‌شود.

پروژکتور smd و مزایای آن 2
پروژکتور smd و مزایای آن

مزایای پروژکتور SMD

یکی از مهم ترین مزایای چراغ‌های SMD LED این است که به دلیل تعداد زیاد دیود در هر لامپ در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها موجود هستند. شما می‌توانید از LED های SMD سبز، آبی، قرمز و … انتخاب کنید.

از دیگر مزایای آن می‌توان به تنوع رنگ، نورپردازی بالا، کم مصرف، مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد، این مزایا از اصلی ترین جنبه‌هایی است که این چراغ‌ها را برای نمایشگرهای بزرگ در فضای باز بسیار محبوب کرده است.

علاوه بر این، ال‌ای‌دی‌های SMD روشنایی بسیار بالایی دارند و در عین حال مصرف انرژی کمتری نسبت به چراغ‌های LED DIP یا کلاستر و همچنین لامپ‌های کلاسیک دارند.

برای اتصال و پشتیبانی از قطعات الکترونیکی داخل چراغ LED از یک برد مدار چاپی استفاده می‌شود. ال ای دی ها عملا لامپ هایی هستند که از نوع خاصی از برد مدار استفاده می‌کنند و زمانی که الکترون‌ها شروع به حرکت می‌کنند نور را تامین می‌کنند.

مطالعه :  شدت نور

کاربرد پروژکتور SMD

ال‌ای‌دی‌هایی که روی سطح نصب می‌شوند برای کاربردهای مختلفی از جمله روترها، هارد دیسک‌ها، درایوهای فلش USB، مادربردهای رایانه و تقریبا هر برنامه‌ای که به دستگاه کوچک و کم‌مصرف نیاز دارد که حداقل گرما را تولید می‌کند، استفاده می‌شود.

سایر کاربردهای رایج عبارتند از چراغ های صفحه کلید، نور پس زمینه نمایشگر، صفحه نمایش‌های داخلی مراکز خرید، علائم راهنمایی و رانندگی و حتی برای تابلوهای داخل هواپیما.

ابعاد این پروژکتورها به شدت کاهش یافته که این امر سرعت نصب را بالا می‌برد، مصرف انرژی در مقایسه با چراغ های سنتی 75٪ کمتر و تا 85٪ کمتر از ریسه شلنگی است.

عمر طولانی‌تر یکی دیگر از ویژگی‌های مهم است در واقع، یک چراغ LED معمولی SMD در صورتی که از انرژی و شرایط ولتاژ مناسب استفاده کند می‌تواند به 100,000 ساعت برسد.

سطح روشنایی تراشه‌ی پروژکتور‌های SMD می‌تواند به 5050 واحد برسد و چراغ LED معمولی SMD حاوی حداقل یک تراشه ساطع کننده نور است، نور LED با بالاترین روشنایی دارای سه تراشه ساطع کننده‌ی نور است.

به عبارت دیگر، لامپ با 5050 واحد در مقایسه با لامپی که فقط یک تراشه ساطع کننده نور دارد، سه برابر روشن تر است. درست مانند سایر انواع چراغ های LED، LED های SMD

SMD LED یک نوع LED است که با داشتن کپسوله 3 در 1 مشخص می‌شود، به این معنی که هر 3 رنگ (قرمز، سبز، آبی) را در یک سیستم ادغام می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *