مقالات

علت سوختن ریسه ال ای دی

علت سوختن ریسه ال ای دی1

یکی از بهترین و ارزان ترین راه‌ها برای تزئین دیوار اتاق‌ها و یا داخل برخی از اجسام و لوازم خانه‌ها، ریسه‌های ال ای دی هستند. این ریسه‌ها به دلیل داشتن انعطاف پذیری نسبی و زیبایی چشم نوازی که دارند جزو یکی از پرفروش ترین نوع ریسه‌های موجود در بازار هستند. با کمک ریسه‌ها می‌توانید تمامی‌ اجسامی ‌را که دوست دارید تزئین کنید و به آن‌ها جلوه ای جدید ببخشید. اما مشکل در آن جایی مشخص می‌شود که گاها این ریسه‌ها به ظاهر بدون هیچ دلیل خراب شده و یا به طور کامل از کار می‌افتند. سوختن ریسه ال ای دی در برخی از این ریسه‌ها به حدی رسیده است که باعث شده است بسیاری از افراد از این وسایل بسیار پرکاربرد بدشان بیاید و بیخیال این ریسه‌ها شوند.

اما دیگر لازم نیست نگران باشید! اگر شما نیز نمی‌دانید که سوختن ریسه led تان به چه دلیل است، در این مقاله از فروشگاه ریاحی با ما همراه باشید چرا که قصد داریم به بررسی راه‌هایی برای عیب یابی و برطرف کردن مشکلات ریسه ال ای دی بپردازیم.

رایج ترین علت سوختن ریسه ال ای دی چیست

برای استفاده صحیح از ریسه شلنگی برای جلوگیری از سوختگی ‌های مکرر، رعایت یک سری نکات ضروری بوده که در این بخش به بررسی مهم ترین این نکات می‌پردازیم:

جنس نامرغوب ال ای دی‌ها:

بدون شک، اصلی ترین و مهم ترین علت سوختن ریسه شلنگی، همین بی کیفیت بودن جنس ال ای دی‌ها است. متاسفانه برخی از شرکت‌های سازنده ریسه‌های ال ای دی هستند که از ال ای دی‌ هایی نامرغوب و بی کیفیت در ریسه‌ها استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا پس از چند بار استفاده ساده و مناسب، باز هم شاهد سوختن و یا کم رنگ شدن رنگ این ال ای دی‌ها باشیم، مخصوصا اگر رنگ آن‌ها پر رنگ و شاد باشد.

سیم پیچی غیر اصولی شلنگ‌ها:

گاهی اوقات نیز وجود دارد که ال ای دی‌ها کاملا سالم و بی نقص هستند ولی بازهم چراغ آن‌ها روشن نمی‌شود چرا که علت روشن نشدن ریسه شلنگی در این جا، غیر اصولی بودن نحوه سیم پیچی است. اگر در سیم پیچی، اتصالات به درستی محکم نشده باشند و یا اینکه سیم‌های به خوبی به مدار اصلی متصل نشده باشند، این احتمال وجود دارد که در یک بخش نامشخص از ریسه، سیم قطع شده باشد و یا اتصالی داشته باشد. همچنین، اصلی ترین علت چشمک زدن ریسه شلنگی نیز می‌تواند به دلیل همین دلیل سیم پیچی نادرست و غیر اصولی باشد.

مطالعه :  ویژگی نورپردازی موزه و گالری

نوسانات برق:

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث چشمک زدن و یا حتی سوختگی ریسه‌ها شلنگی ال ای دی گردد، به وجود آمدن نوسانات در جریان برق است. برای آن که ال ای دی بتواند یک نور خاصی را به ما ارائه کند، باید یک مقدار خاصی از انرژی الکتریکی به آن برسد. اگر این میزان انرژی الکتریکی وارده به ریسه به طور مداوم دچار تغییرات شود، یا ریسه شروع به خاموش و روشن شدن می‌کند، و یا این که کلا آسیب می‌بیند و خاموش می‌شود. از سوی دیگر نیز، علت داغ شدن ریسه شلنگی نیز می‌تواند به دلیل نوسانات برق باشد. چراغ‌های ال ای دی بسیار به گرما حساس هستند و بنابراین تغییرات نوسانات برق می‌تواند باعث گرم شدن و سپس خرابی آن‌ها گردد.

ضربه خوردن:

همیشه علت روشن نشدن ریسه شلنگی تقصیر دیگران نیست! گاهی اوقات نیز وجود دارد که سهوا به بخشی از مدار و یا پنل‌های ریسه ضربه ای هرچند کوچک وارد شده و این امر باعث خرابی و روشن نشدن ریسه می‌شود. البته در سری‌های جدید ریسه‌های ال ای دی، در طراحی آنان نکاتی رعایت شده است که باعث می‌شود در صورت آسیب دیدگی بخشی از ریسه، تمام ریسه دچار خاموشی نشود و فقط آن بخش خاص ریسه دچار خاموشی شود.

رطوبت بالا:

مانند تمامی‌وسایل الکتریکی، ریسه‌های ال ای دی نیز به رطوبت حساس هستند و در صورت ایجاد هر گونه اتصالی در مدار و یا پنل آنان، امکان خرابی ریسه وجود دارد.

دمای بالا:

اگر ریسه‌ها برای مدت طولانی در معرض دمای بسیار بالایی قرار گیرند، شلنگ و یا نوار قرار گرفته بر روی آن‌ها آب شده و به داخل مدار و یا پنل‌ها نفوذ می‌کند. این امر به راحتی می‌تواند باعث خرابی ال ای دی و روشن نشدن آن گردد. از سوی دیگر نیز، همان طور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، داغ شدن ریسه باعث کاهش بازدهی این ریشه‌ها می‌گردد.

روش‌ های افزایش طول عمر ریسه ال ای دی

  • خرید ریسه ال ای دی از مراکز معتبر
  • استفاده از ترانس برای برقراری جریان میان ریسه‌ها و جریان برق(در صورت زیاد بودن تعداد و حجم ریسه‌های مورد استفاده)
  • قرار دادن ریسه‌ها به دور از کودکان و یا ضربه افراد(مثلا با قرار دادن آن‌ها در ارتفاع می‌توانید از خرابی آن‌ها به حد زیادی جلوگیری کنید)
  • اطمینان از خشک و خنک بودن محل نصب ریسه‌ها
  • عدم استفاده طولانی مدت از ریسه‌ها
  • استراحت دادن به ریسه‌ها بعد از استفاده مکرر

کلام آخر

در این مقاله کامل و مفصل از وب سایت فروشگاه ریاحی سعی کردیم تا با بررسی علل سوختگی ریسه‌های ال ای دی و ارائه راه حل برای آن‌ها، شما را در داشتن فضایی نورانی و زیبا بیشتر راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *