مقالات

نورپردازی فضای باز با ریسه شلنگی

نورپردازی فضای باز با ریسه شلنگی

همیشه و همیشه، یکی از دغدغه‌های دکواتورهای فضاهای باز و بسته، بحث نورپردازی درست، زیبا و استاندارد فضاهای باز است. فضاهای باز، به دلیل داشت شرایطی متفاوت نسبت به فضاهای بسته، دارای نکات خاص و ویژه ای برای نورپردازی هستند.

یکی از بهترین و جالب ترین راه و روش‌ها برای تزئین فضاهای بازف بدون نگرانی از خراب شدن و از بین رفتن آن‌هاف استفاده از ریسه‌های شلنگی است. این ریسه‌ها، به دلیل داشتن مقاومت نسبی بالاتر نسبت به دیگر انواع ریسه‌های نوری، دارای طرفداران بسیاری هستند.

در این مقاله از وب سایت فروشگاه ریاحی، اینجائیم تا با بررسی انواع ریسه‌های نوری و بررسی علت برتری ریسه‌های شلنگی، شما را در داشتن یک نورپردازی زیبا و بی نقص در فضاهای باز بیشتر راهنمایی کنیم.

آشنایی با انواع ریسه ‌های نوری

برای آن که بتوانیم ریسه‌ها را بهتر بشناسیم، و بدانیم که چرا ریسه‌های شلنگی برای فضای باز مناسب تر هستند، باید در اینجا به یک بررسی جزئی از انواع ریسه‌های نوری بپردازیم:

ریسه ال ای دی :

تقریبا پایه و بنیان تمامی‌ریسه‌های مورد فروش در بازار، لامپ‌های ال ای دی است. همانطور که در این مقاله نیز اشاره کردیم، لامپ ال ای دی، به دلیل به صرفه بودن و داشتن طول عمر بی نظیر، به یکی از پرفروش ترین و کاربردی ترین نوع لامپ‌ها تبدیل شده است. در حالت عادی و ساده این ریسه‌ها، یک لایه چسب و یا سیم بلند بوده، که دیودهای نوری بر روی آن قرار گرفته، و در صورت نداشتن اتصالی، می‌تواند نور یکدستی را به ما ارائه دهد.

ریسه تزئینی :

به طور کلی، ریسه‌های تزئینی، همان ریسه‌های نوری ال ای دی هستند که در آن‌ها از خلاقیت‌های جالبی برای زیباتر کردن نوردهی استفاده شده است. به طور مثال، در برخی از این نوع ریسه‌های تزئینی، از نوعی متریال تحت عنوان نئون فلکسی بهره برده شده است که نور را به صورت نیمه مات و یکدست به شما تحویل می‌دهد.

ریسه شلنگی :

و اما برویم سراغ اصل مطلب! ریسه شلنگی یکی از بهترین و البته مقاوم ترین نوع ریسه‌های نوری بوده که در آن، علاوه بر دیود‌های نوری و وجود جریان برق مناسب، یک لایه شلنگ مقاوم نیز وجود داشته که از ورود ذرات خارجی به درون بخش‌های کامپیوتری و اصلی منبع جلوگیری می‌کند. در مورد نورپردازی با ریسه شلنگی، دو کاربرد اصلی دارای اهمیت بالایی است:

  1. نورپردازی فضای باز با ریسه شلنگی : در صورت استفاده از ریسه شلنگی برای نورپردازی فضای بازف دیگر نیازی نیست تا نگران خراب شدن و یا زیر دست و پای حیوانات له شدن آن باشید چرا که هم مقامت بالایی داشته، و هم در برابر تغییرات جوی مقاوم است. همچنین، این ریسه‌ها در برابر خم شدن نیز انعطاف پذیری خوبی داشته و از آن بابت نیز مشکلی نیست.
  2. نورپردازی فضای آبی با ریسه شلنگی : همانطور که در بالاتر نیز اشاره ای داشتیم، ریسه‌های شلنگی به طور کامل نسبت به رطوبت و آب مقاوم بوده وبنابراین به راحتی می‌تواند از آن‌ها برای تزئین استخر و یا جکوزی خود به راحتی استفاده کنید. البته در هنگام نصب، مراقب باشید که در بخش ابتدایی و انتهایی ریسه، آب و رطوبتی برای ورود وجود نداشته باشد.
مطالعه :  شدت نور

نور مخفی چیست و چه کاربرد‌هایی دارد

حال که به طور کامل با ریسه شلنگی آشنایی پیدا کردیم، بد نیست به بررسی نور مخفی نیز بپردازیم. نور مخفی، نوعی نور بوده که شما در آن نمی‌توانید منبع نوری را ببینید و نور، با برخورد به دیواره‌ها به سمت بیرون روانه می‌شود. در اکثر نورهای مخفی معمولی از ریسه‌های شلنگی استفاده می‌شود.

از مهم ترین کاربردهای نور مخفی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی دور تا دور فضای مورد نظر
  • تزئین بخش آرک خانه
  • تزئین گچ بری‌های داخل سقف

چگونگی نصب ریسه ال ای دی در فضای باز

با رعایت موارد زیر، می‌توانید یک نصب زیبا و بی نقص را در ریسه خود داشته باشید:

  1. مکان نصب ریسه شلنگی را مشخص کنید
  2. مسیر نصب ریسه شلنگی را مشخص کنید طول آن مسیری که قصد نصب ریسه را دارید اندازه بگیرید و به همان اندازه ریسه شلنگی تهیه کنید(اگر حرفه ای باشید می‌توانید به مقدار لازم برش دهید)
  3. از نگهدارنده‌های کابل پلاستیکی استفاده کنید، آن را متناسب با قطر ریسه شلنگی انتخاب کنید. آن‌ها را در مسیری که قرار است ریسه شلنگی وصل شود نصب کنید. بین آن‌ها 10 تا 15 سانتی متر فاصله بگذارید. نصف طول آن‌ها را به دیوار وارد کنید. این به شما فضایی می‌دهد که بتوانید ریسه شلنگی را روی آن آویزان کنید.
  4. شلنگ را در بین نگهدارنده‌ها آویزان کنید
  5. همه نگهدارنده‌ها را دوباره با چکش بزنید تا آن قسمتی که بیرون مانده بود در داخل دیوار فرو رود
  6. پریز را به برق بزنید و تست کنید
  7. و تمام!

کلام آخر

یکی از بهترین و خلاقانه ترین راه‌ها برای نورپردازی و زیباسازی فضاهای باز، استفاده از ریسه شلنگی است. در این مقاله از وب سایت فروشگاه ریاحی، سعی کردیم تا با بررسی همه چیز در مورد ریسه‌های نوری، و به خصوص ریسه‌های شلنگی، شما را در داشتن فضای بازی زیبا و مناسب بیشتر راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *