مقالات

نکاتی درباره انتخاب لامپ ال ای دی

نکاتی درباره انتخاب لامپ ال ای دی

اگر هم اکنون سری به بازار فروش لامپ‌های ال ای بزنید، متوجه گستردگی و زیاد بودن تنوع چراغ ال ای دی می‌شوید. هر کدام از این لامپ‌ها توسط شرکت‌های مختلف ساخته شده اند و برای کار وفعالیت خاصی استفاده می‌شوند. اما سوالی که در اینجا ممکن است برای شما پبش بیاید این است که پرکاربردترین انواع لامپ LED موجود در بازار چه هستند و چه کارایی‌هایی دارند؟ برای انتخاب لامپ‌ ال ای دی، با توان‌ها و ویژگی‌های مختلف، دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی هستند و بنابراین برای انتخاب لامپ مناسب از میان این همه لامپ کاری دشوار است و به تبحر و مهارت بالای فرد بستگی دارد.

اگر شما نیز هنوز دقیقا نمی‌دانید که لامپ LED چیست و چه مزایایی دارند، با ما در این مقاله از فروشگاه ریاحی همراه باشید تا در مورد لامپ‌های ال ای دی و انواع آن‌ها توضیحاتی را ارائه کنیم.

لامپ ال ای دی چیست

به طور کلی و خلاصه، لامپ‌های ال ای دی، مجموعه ای یک یا چندین LED می‌باشد که به یکدیگر متصل شده و به منظور تامین روشنایی یک محوطه خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چه میزان نوردهی لامپ ال ای دی بیشتر باشد، آن لامپ روشنایی بیشتری را به فضای مورد نظر ما ارائه خواهد کرد.

بعد از گذشت چند سال از معرفی لامپ‌های ال ای دی به بازار ایران و معروف شدن این نوع لامپ‌ها، به راحتی می‌توان گفت که کمتر خانه ای در ایران وجود دارد که در آن از لامپ ال ای دی استفاده نشده باشد. این لامپ‌ها به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد خود، مانند بازده نوری بالا و عمر طولانی تر، توانسته اند مشتریان و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب کنند.

در ادامه به بررسی دقیق تر مزایای این نوع لامپ‌های فوق العاده خواهیم پرداخت.

مزایای لامپ ال ای دی

لامپ‌های ال ای دی دارای مزایای فراوانی هستند که برخی از آن‌ها فقط و فقط مخصوص یک سری لامپ ال ای دی خاص و برخی دیگر برای همه لامپ‌های ال ای دی مشترک است. در این بخش به بررسی مهم ترین و کاربردی ترین مزایای مشترک لامپ‌های LED می‌پردازیم:

  1. طول عمر بالا: طول عمر لامپ ال ای دی معمولی نسبت به ریسه شلنگی عادی بسیار بالاتر بوده و برای مدت طولانی تری می‌توانند به شما خدمات ارائه کنند. لامپ ال ای دی در بدترین شرایط و حالت خود می‌تواند تا 10 هزار ساعت عمر کند و خاموش و روشن کردن آن نیز هیچ تاثیری بر طول عمر آن ندارد.
  2. زمان پاسخ گویی کوتاه: برای بهره بردن از بیشتری میزان نوردهی لامپ‌های ال ای دی، اصلا لازم نیست صبر کنید. بلافاصله بعد از روشن کردن لامپ می‌توانید از آن بیشتری بهره بری را ببرید.
  3. بازده نوری بالا: تکنولوژی ساخت لامپ ال ای دی به صورتی است که می‌تواند با کمترین میزان تولید گرما، بیشترین میزان نوردهی به شما را داشته باشد. همچنین، توان مصرفی لامپ‌های ال ای دی بسیار مناسب تر و به صرفه تر است.
  4. صرفه جویی در مصرف برق: میزان مصرف برق لامپ‌های ال ای دی حدود 90 درصد کمتر از لامپ‌های رشته ای معمولی است. انتخاب با شما.
مطالعه :  اصول نورپردازی ساختمان

انواع لامپ ال ای دی

با توجه به میزان مصرف این لامپ‌ها، لامپ‌های ال ای دی را می‌توان به سه دسته تقسیم بندی کرد:

  • لامپ اداری: مصرف کم و متوسط
  • لامپ خانگی: مصرف متوسط
  • لامپ صنعتی: مصرف بسیار بالا

همچنین، از نظر شکل ظاهری و کاربرد، لامپ‌های ال ای دی شامل موارد زیر است:

  • لامپ ال‌ای‌دی حبابی
  • لامپ ال‌ای‌دی فیلامنتی
  • لامپ هالوژن توکار و روکار
  • لامپ ال‌ای‌دی شمعی
  • لامپ ال‌ای‌دی قارچی
  • لامپ ال‌ای‌دی زیتونی
  • لامپ ال‌ای‌دی اشکی
  • پنل ال‌ای‌دی سقفی

راهنمای خرید لامپ ال ای دی

خرید لامپ ال ای دی مناسب مورد نظر شما اصلا کار ساده ای نیست. برای داشتن یک نوردهی مناسب در فضای مورد نظر خود، رعایت مراحل زیر پیشنهاد می‌شود:

  1. آشنایی از فضای مورد نظر خود: قبل از انتخاب لامپ ال ای دی مورد نظر خود، سعی کنید از مساحت و ویژگی‌های محوطه خود اطمینان حاصل کنید. به طور مثال، در فضاهای باز، باید از لامپ‌هایی با توان نوری بیشتری استفاده کنید و یا اینکه در طراحی دکوراسیون نمایشگاه‌ها باید از چراغ‌های ال ای دی متمرکز استفاده کرد.
  2. انتخاب لامپ ال ای دی: حال که از محوطه و فضای مورد نظر خود اطمینان حاصل کرده اید، می‌توانید با توجه به فضا و هدف خود از آن مکان، لامپ مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. نصب لامپ‌ها: بسته به اینکه قصد نوردهی به کدام بخش از اتاق را داشته باشید، نحوه نصب و جهت دادن به لامپ‌ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورتی که قصد خرید لامپ ال ای دی برای خارج از فضای خانه را داریدف سعی کنید لامپ‌هایی را خریداری کنید که محافظ نیز داشته باشند.

کلام آخر

امیدواریم با کمک این مقاله توانسته باشیم شما را در انتخاب و خرید لامپ ال ای دی مورد نظر خود بیشتر راهنمایی کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *