مقالات

آشنایی با ریسه‌ هوشمند

ریسه هوشمند

به عنوان یک محصول مناسب برای اتوماسیون کل خانه، روشنایی هوشمند می تواند به راحتی جذابیت یک خانه هوشمند را افزایش دهد. با این حال، قبل از تعویض همه لامپ ها یا بخشی از لامپ های خود با جایگزین های هوشمند، باید بدانید که این محصولات نورپردازی تطبیقی ​​چگونه کار می کنند. اولین قدم برای درک روشنایی هوشمند، دانستن تفاوت بین چراغ های هوشمند و محصولات روشنایی معمولی است. در ادامه این مطلب از فروشگاه ریاحی ریسه های هوشمند را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ریسه هوشمند چیست

ریسه های هوشمند وسایل روشنایی و لامپ‌هایی هستند که می‌توانند به طور خودکار با محیط خود، کاربران و سایر دستگاه‌های هوشمند ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشند. برخلاف لامپ های معمولی که نیاز به روشن و خاموش کردن و تنظیم دستی دارند، چراغ های هوشمند را می توان از راه دور یا از طریق دستورات صوتی کنترل کرد. با اتصال بی سیم، بیشتر ویژگی های روشنایی هوشمند ​​قابل کنترل است. همچنین این راهکاری است که با استفاده از آن می توانید به راحتی چراغ های هوشمند خود را هنگامی که در خانه نیستید کنترل کنید.

بسته به مدل انتخابی، می‌توانید ریسه نوری هوشمند را با کنترل از راه دور، از طریق تلفن همراه یا با دادن دستورات صوتی از طریق دستیار صوتی دیجیتال یا با کمک یک نمایشگر هوشمند کنترل کنید. علاوه بر روشن و خاموش کردن چراغ‌های هوشمند، می‌توانید نور برخی از مدل‌ها را از راه دور کم یا زیاد کنید. همچنین در برخی از مدل ها رنگ و میزان گرمای آن‌ها را تغییر دهید. امکان برنامه ریزی عملکرد بر اساس برنامه های روزانه یکی دیگر از ویژگی های مفید آنها است. به عنوان مثال می توانید برخی مدل ها را طوری تنظیم کنید که هنگام غروب روشن شوند و در هنگام سحر خاموش شوند. همچنین در برخی از مدل ها می توانید چراغ های هوشمند را به گروه های مختلفی تقسیم کنید و تمامی چراغ های یک گروه را با هم کنترل کرد.

انواع ریسه‌ هوشمند

در ادامه انواع ریسه های‌ هوشمند را مورد بررسی قرار خواهی داد:

1- ریسه رنگی هوشمند

ریسه های رنگی هوشمند یکی از محبوب ترین انواع لامپ های هوشمند هستند. این ریسه های در حمام، اتاق خواب، آشپزخانه، استودیو و بسیاری از مکان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. نکته جالب در مورد این ریسه ها امکان تنظیم و تغییر رنگ است.

2- ریسه هوشمند دارای کنترلر

این نوع از ریسه های هوشمند دارای یک کنترل هستند که با استفاده از آن می توانید رنگ آن ها را تغییر داد و در برخی از موارد میزان نور و دما را در آن ها تنظیم کنید.

3- ریسه هوشمند تلوزیون

این ریسه پشت تلوزیون شما نصب شده و سایه زیبایی در اطراف تلوزیون شما ایجاد می کند. همچنین دارای دوربین 720 است که بر روی صفحه تلویزیون شما قرار گرفته و به صورت خودکار نور پس زمینه تلویزیون شما را تغییر میدهد.

مطالعه :  رینگ لایت چیست؟ آشنایی با انواع و کاربردهای آن

4- ریسه هوشمند بلوتوثی

این نوع ریسه ها به تلفن همراه شما با استفاده از بلوتوث متصل شده و از این طریق قابل کنترل است. این قابلیت از طریق درایور بلوتوثی ریسه هوشمند در دسترس قرار گرفته است.

5- ریسه نواری هوشمند موزیکال

یکی دیگر از انواع ریسه ها است که از پخش موسیقی پشتیبانی می کند. پخش صدا با استفاده از این ریسه ها امکان پذیر بوده و در برخی از مدل ها با تغییر نور هماهنگ است.

کاربرد ریسه‌ هوشمند

یک چراغ هوشمند با یک کنترلر مرکزی به صورت بی سیم دستورالعمل ها را دریافت می کند. کنترل کننده مرکزی می تواند یک هاب یا یک پلت فرم هوشمند نرم افزاری باشد. اکثر هاب های هوشمند بین دستگاه های متصل به یکدیگر در یک شبکه Wi-Fi ارتباط برقرار می کنند. ریسه ‌های هوشمند دستگاه‌های دارای Wi-Fi هستند که با استفاده از شبکه‌های بی‌سیم کانکت می شوند.

برخی از لامپ‌های هوشمند به یک هاب هوشمند اختصاصی برای اتصال بی‌سیم نیاز دارند و سپس هاب به یک روتر اینترنت وصل می‌شود. هاب همچنین به عنوان دروازه بین چراغ هوشمند و تلفن یا تبلت شما عمل می کند. دستورات ارسال شده از این دستگاه های تلفن همراه را پردازش می کند و دستورالعمل ها را به لامپ هوشمند ارسال می کند. بنابراین، اگر چراغ‌های هوشمند به هاب‌ها متکی نباشند، چگونه کار می‌کنند؟ آنها مستقیماً به شبکه Wi-Fi در خانه یا محل کار شما متصل می شوند. هنگامی که آنها را از طریق تلفن، تبلت یا بلندگوی هوشمند خود کنترل می کنید، دستورالعمل ها را از طریق شبکه به چراغ ها ارسال می کنید.

استفاده از چراغ های هوشمند سرگرم کننده است. با تغییر روشنایی و رنگ ریسه های هوشمند خود می توانید حال و هوای متفاوتی را برای اتاق های خانه خود تنظیم کنید. چنین سفارشی‌سازی‌هایی به ایجاد بهترین محیط هنگام مطالعه، تماشای فیلم، برگزاری مهمانی یا آماده شدن برای رختخواب کمک می‌کند. با استفاده از این ریسه های هوشمند می توانید هر سیستم نوررسانی را متحول کنید!

مزایای ریسه هوشمند نورپردازی

اگر به فکر تغییر از لامپ های معمولی به لامپ های هوشمند هستید، ممکن است در مورد تفاوت قیمت بین چراغ های هوشمند و معمولی تعجب کنید. قیمت لامپ‌های هوشمند کمی بیشتر از لامپ‌های معمولی است، اما مزایای آن‌ها باعث می‌شود ارزش بسیار بیشتری داشته باشند. لامپ های هوشمند معمولاً لامپ های دیود ساطع نور (LED)  هستند. مصرف انرژی کمتری دارند و عمر طولانی تری نسبت به لامپ های رشته ای دارند.

چراغ‌های LED هوشمند همچنین به لطف ویژگی‌هایی مانند زمان‌بندی، ارزش بیشری نسبت به چراغ‌های LED  معمولی دارند. زمان‌بندی و کنترل از راه دور می‌تواند با خاموش کردن چراغ‌های هوشمند در زمان‌هایی که به آن نیاز ندارید، به کاهش مصرف انرژی خانه شما کمک کند. در نهایت جالب است بدانید وسایل روشنایی هوشمند در فضای باز با استفاده از حسگرهای حرکتی می‌توانند با منصرف کردن مزاحمان از نزدیک شدن به ملک، به امنیت خانه شما کمک کنند.

کلام آخر

اکنون که جزئیات مربوط به چیستی چراغ‌های هوشمند و نحوه عملکرد آن‌ها را می‌دانید، ابتدا چیدمان خانه‌تان و نیازهای نورپردازی را در نظر بگیرید تا یک پلن خوب برای نورپردازی خانه طراحی کنید. سپس با استفاده از چراغ‌های هوشمند برای روشن کردن تمام اتاق‌های خانه آماده خواهید بود تا یک قدم بزرگ به سمت اتوماسیون خانگی بردارید. امیدواریم کاملا با ریسه ی هوشمند آشنا شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *