مقالات

معرفی سیستم و تجهیزات مناسب نورپردازی اتاق گیمینگ

سیستم و تجهیزات نورپردازی اتاق گیمینگ

ایجاد یک محیط بازی پویا و همه جانبه میتواند به بهبود تجربه بازی شما کمک کند، و نور یکی از اجزای ضروری برای دستیابی به این هدف است. در این بخش از فروشگاه ریاحی انواع تجهیزات نورپردازی اتاق گیمینگ را ارائه خواهیم داد که می تواند اتاق بازی شما را زنده کند.

تجهیزات نورپردازی اتاق گیمینگ

نورپردازی می تواند تأثیر زیادی بر تجربه بازی شما بگذارد و ایده های نور اتاق بازی زیادی برای انتخاب وجود دارند. در ادامه مهم ترین لوازم نورپردازی اتاق گیمینگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

1- چراغ های نواری LED

چراغ های ال ای دی نواری که به آن LED شلنگی یا ریسه ال ای دی هم می گویند یکی از محبوب ترین وسایل نورپردازی اتاق گیمینگ هستند. برای ایجاد یک محیط رنگارنگ و زنده میتوانید از این تجهیزات استفاده کنید. پشت تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر، زیر قفسه ها یا میز ها یا حتی روی سقف از جمله مواردی هستند که میتوانید آنها را با این ای ای دی ها تزئین کنید. استفاده از این نوع نورپردازی در لبه ها یا پشت فضا های برجسته رایج است. هم چنین جالب است بدانید با استفاده از یک سوئیچ دیمر میتوانید میزان نور LED ها را تنظیم کنید.

2- مکعب نوری LED

یکی دیگر از ابزار های نورپردازی اتاق گیمینگ، مکعب نوری است. این مکعب ها از همه جهات یک نور ملایم را منتشر می کنند و میتوانند زیبایی زیادی به اتاق گیمینگ ببخشند. مکعب های نوری با توجه به نوع آن ها در فضاهای مختلفی مانند گلدان، قفسه، میز و … مورد استفده قرار میگیرند.

3- لامپ های تغییر رنگ

یک راه بی نظیر برای ارتقاء سطح اتاق بازی، افزودن لامپ LED تغییر رنگ است. تنها با استفاده از چند لامپ هوشمند، می توانید فضای خود را با رنگ های زنده بپوشانید. معمولا این نوع لامپ ها یک کنترل همراه خود دارند که از استفاده از آن می توانید رنگ لامپ را به راحتی و با یک کلیک تغییر دهید. این تغییر رنگ هم چنین به شما اجازه می دهد تا با ترکیب رنگ ها هر بار از طیف جدیدی از رنگ ها در اتاق بازی خود استفاده کنید.

مطالعه :  شدت نور

4- رینگ لایت

رینگ لایت یک حلقه نوری است که در اتاق گیمینگ بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. رینگ لایت های RGB یکی از بهترین انواع رینگ لایت ها برای اتاق گیمینگ هستند که از قابلیت تغییر رنگ پشتیبانی می کنند.

5- نئون فلکسی

یکی دیگر از پرکاربرد ترین تجهیزات در اتاق گیم نئون فلکسی است. این نئون ها برای ساخت اشیاء یا متن هایی با نور رنگی مورد استفاده قرار میگیرند. تنوع رنگی و انعطاف پذیری بالا از مهم ترین ویژگی های نئون فلکسی هستند.

6- کیت نورپردازی اتاق گیمینگ

یکی دیگر از تجهیزاتی که میتوانیم در اتاق گیمینگ استفده کنیم، کیت فلاش استودیویی است. این ابزار کمک می کند تا نور به خوبی روی سوژه مورد نظر منعکس شود. در صورتی که قصد فیلمبرداری از اتاق گیمینگ خود داشته باشید، کیت نورپردازی یکی از کاربردی ترین موارد خواهد بود.

آموزش نورپردازی اتاق گیمینگ

چگونه اتاق گیمینگ را نورپردازی کنیم؟ برای طراحی نورپردازی اتاق گیمینگ پیش از هر چیز باید یک پلن داشته باشید. باید در مورد بخش های مختلف اتاق بازی خود فکر کرده و برنامه ریزی کنید. سپس می توانید با تهیه تجهیزات و ساخت نورپردازی اتاق گیمینگ، از تجربه جدید خود لذت ببرید.

نورپردازی اتاق گیمینگ ساده

نورپردازی برای اتاق گیمینگ، هزینه قابل توجهی دارد و البته اگر همه چیز به درستی انجام شود، نتیجه هم فوق العاده خواهد بود. با این حال ممکن است به دنبال نورپردازی اتاق اتاق گیمینگ ساده باشید. برای انجام این کار میتوانید گزینه های گران قیمت تر را حذف کرده و از تجهیزات به صرفه تر مانند چراغ LED، چراغ RGB و LED نواری در اتاق خود استفاده کنید.

کلام آخر

هر آنچه ما میبینیم انعکاسی از نور است. نور نقشی اساسی در خلق زیبایی دارد و خلق این زیبایی در یک اتاق گیمینگ نیز امکن پذیر است. در این مطلب از فروشگاه ریاحی (مرکز فروش محصولات zfr) به آموزش ساخت نورپردازی اتاق گیمینگ پرداخته و تجهیزات مورد نیاز برای انجام این کار را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم این مطلب به اطلاعات شما در مورد اتاق های گیمینگ افزوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *