مقالات

آموزش دریافت قبض برق آخرین دوره

آموزش دریافت قبض برق آخرین دوره - نمایندگی zfr

استعلام و پرداخت به موقع قبوض خدماتی از قطع سرویس مربوط به آن ها جلوگیری می کند. گاهی به دلایل مختلف پرداخت به موقع قبض را فراموش می کنیم و این کار به تعویق می افتد اما جای نگرانی نیست زیرا با پرداخت آخرین قبض می توانید از قطع سرویس جلوگیری کنید. روش های مختلفی برای دسترسی به آخرین قبض وجود دارد که در این مطلب قصد صحبت در مورد دریافت قبض برق آخرین دوره و نحوه استعلام و پرداخت قبض برق را داریم. با ما همراه باشید.

چگونه قبض برق را پیامکی دریافت کنیم؟

یکی از ساده ترین راهکارها برای پرداخت به موقع قبض برق، داشتن پیامک مربوط به آن است. در پیامک پرداخت که از سمت اداره برق برای مشترکین این سرویس ارسال می شود، میزان مصرف حجم ماهانه، مبلغ قابل پرداخت، مهلت پرداخت و شناسه های لازم مشخص می شوند. از زمانی که صدور قبض های کاغذی کمتر شد، بسیاری از افراد قبض خود را از طریق پیامک دریافت می کنند اما اگر شما هنوز به این امکان دسترسی ندارید، کافی است به صورت حضوری یا آنلاین برای دریافت آن اقدام کنید. در ادامه هر دو روش را توضیح می دهیم.

فعال سازی روش پیامکی دریافت قبض برق آخرین دوره به صورت حضوری

  • مالک ساختمان یا فردی که نام او در اداره برق ثبت شده باید با در دست داشتن شناسنامه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کند.
  • علاوه بر سند هویتی ، داشتن یک برگ قبض کاغذی آب هم که مربوط به آدرس ملکی که سند آن را در اختیار دارید ، الزامی است.
  • پس از ارائه اسناد لازم به متصدی دفتر پیشخوان، فرآیند ثبت شماره همراه شما در سامانه صدور قبض برق آنلاین ثبت می شود.
  • پس از دریافت پیامک تایید از شرکت برق، کار به اتمام رسیده و بعد از آن قبض خود را به صورت پیامکی دریافت خواهید کرد.

فعال سازی روش پیامکی دریافت قبض برق آخرین دوره به صورت غیرحضوری

در روش غیرحضوری به منظور دریافت قبض برق به صورت پیامک، نیاز به خروج از خانه نخواهید داشت و می توانید درخواست خود را حتی با گوشی موبایل هم ثبت کنید. به منظور فعال سازی دریافت قبض برق آخرین دوره به صورت پیامکی، کافی است کد  شماره شناسه قبض 1* (11307733505429*) را به سرشماره مشترکین جدید یعنی 10001521 یا 20001521 برای مشترکین قدیمی پیامک کنید.
اعداد باید به صورت انگلیسی ارسال شوند تا در سامانه ثبت شده و مورد بررسی قرار بگیرند. در صورتی که این فرآیند به درستی انجام شود، یک پیامک فعال سازی برای شما ارسال خواهد شد و زین پس، قبض به صورت ماهانه برای شما پیامک خواهد شد.

مطالعه :  همه چیز درباره برچسب انرژی

دریافت قبض برق به صورت آنلاین

از دیگر روش های دریافت قبض برق می توان به روش آنلاین انجام این کار اشاره کرد. نحوه دریافت قبض برق به صورت آنلاین بدین صورت است که باید به سامانه شرکت برق مراجعه کنید و پس از ورود به پرتال اختصاصی خود، آخرین قبض را مشاهده کرده و پرداخت را انجام دهید. استفاده از روش آنلاین برای بررسی قبض و پرداخت آن چند مزیت دارد که یکی از آن ها امکان پرداخت مستقیم در سامانه است.
علاوه بر این در صورتی که قبض برق خود را به صورت آنلاین دریافت کنید، این امکان برای شما وجود دارد که جزئیات قبض را نیز مشاهده کرده و در صورت لزوم برای اعتراض به مبلغ مشخص شده اقدام کنید یا با بررسی جزئیات، میزان مصرف خود برای ماه های بعدی را کنترل کنید.
به منظور دریافت قبض برق آخرین دوره به صورت آنلاین نیاز به شناسه قبض دارید که این شناسه روی قبض های کاغذی درج شده است. در صورتی که به شناسه خود دسترسی ندارید، کافی است به دفتر پیشخوان مراجعه کرده و با ارائه اسناد مالکیت، شناسه را دریافت کنید.

کلام آخر

پرداخت به موقع قبض برق از قطع آن جلوگیری می کند. در این مطلب روش هایی که از طریق آن می توانید قبض خود را دریافت و مشاهده کرده و به موقع پرداخت کنید را معرفی کردیم. اگر نگران مبلغ قبض خود هستید و قصد کاهش هزینه های مصرف برق را دارید، کافی است در سیستم روشنایی منزل خود از محصولات کم مصرف استفاده کنید. انواع این محصولات مانند لامپ ال ای دی، لامپ هالوژن توکار  و… را می توانید از فروشگاه ریاحی تهیه کنید و با تغییر در سیستم روشنایی منزل در هزینه های مصرف برق صرفه جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *