مقالات

اجزای پروژکتور ریلی

اجزای پروژکتور ریلی1

یکی از مشکلاتی که معمولا نمایشگاه داران و صاحبان کسب و کار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بحث ایجاد فضایی با نور کافی و قابل حمل است. اکثر نمایشگاه داران و فروشندگان مغازه‌های کوچک و بزرگ دوست دارند تا بتوانند محل قراگیری و جهت گیری پروژکتورهای خود را با توجه به نیازشان جابجا و مدیریت کنند. امروزه، این امر با کمک وسیله ای به نام پروژکتور ال ای دی ریلی میسر شده است. اجزای پروژکتور ریلی را بررسی خواهیم کرد.

پروژکتور ال ای دی ریلی، نوعی پروژکتور است که بر روی نوعی ریل خاص نصب شده و بر روی آن حرکت می‌کند. این نوع پروژکتور‌ها به افراد این اجازه را می‌دهد تا علاوه بر جابجایی نور، جهت پخش نور را نیز خودشان تنظیم کنند تا بتوانند با توجه به نیاز و هدفشان، محل دقیق نورپردازی را تعیین کنند. همچنین، بسیاری از متخصصان نورپردازی نیز، این نوع پروژکتورها را جزو بهترین نوع پروژکتورها می‌دانند چرا که بحث آزادی عمل در نورپردازی دارای اهمیت بسیاری است.

در این مقاله از فروشگاه ریاحی، با ما همراه باشید تا به طور تخصصی تر به بررسی اجزای پروژکتور ریلی و نحوه نصب آن‌ها بپردازیم.

کاربرد پروژکتور ریلی

از پروژکتور ریلی مد نظر خود می‌تواند برای یک یا چند مورد از موارد زیر استفاده کنید:

  • نورپردازی در طلا فروشی
  • نورپردازی در نمایشگاه‌ها و گالری‌های ماشین
  • استفاده به عنوان نور متمرکز در تئاترهای هنری
  • استفاده در مغازه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره ای

مهم ترین اجزای پروژکتور ریلی

ریل‌ ها و اتصالات :

همانطور که از نام این پروژکتورها نیز پیدا است، ریل پروژکتور ریلی، اصلی ترین و مهم ترین بخش این پروژکتور است. با کمک ریل‌ها، افراد می‌توانند پروژکتور خود را به هر سمتی که علاقه دارند حرکت دهند و نگران خرابی ریل‌های آن نباشند چرا که این ریل‌ها معمولا با مقاومت بالایی ساخته می‌شوند؛ البته به شرطی که این ریل‌ها را از مکان‌هایی قابل اعتماد خریداری کنید. اندازه این ریل‌ها، بسته به اندازه پروژکتور مورد نظر شما متفاوت است. همچنین، میزان تحمل وزن این ریل‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان هر پروژکتوری را با هر وزنی بر روی آن نصب کرد.

لامپ پروژکتور ریلی :

لامپ پروژکتور ریلی، وظیفه نورپردازی و روشنایی را بر عهده دارد. مانند دیگر انواع لامپ‌های ال ای دی، نوع لامپ پروژکتور ریلی نیز می‌تواند به صورت متمرکز و یا پراکنده باشد. از حالت پراکنده آن معمولا برای فروشگاه‌ها یا حتی خانه‌های مسکونی استفاده شده و از حالت متمرکز آن برای نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری استفاده می‌شود. طول عمر لامپ پروژکتور ریلی معمولا بسیار بالا بوده و به همین دلیل صرفه اقتصادی بالایی دارد.

مطالعه :  رنگ نور مناسب برای مطالعه

همچنین، میزان مصرف برق لامپ و یا پنل‌های ال ای دی به کار رفته در آن نیز بسیار پایین تر از دیگر انواع لامپ‌های غیر ال ای دی بوده و بنابراین از همه نظر برای شرکت‌ها و ادارات دارای برتری است.

پایه پروژکتور ریلی :

برای آن که پروژکتور بتواند بر روی ریل حرکت کند، وجود یک پایه پروژکتور بسیار ضروری است. پایه پروژکتور‌ها به دو دسته مهم تقسیم می‌شوند. دسته اول پایه‌هایی هستند که به طور مستقل توانایی اتصال لامپ دارند. دسته دوم حالتی است که پایه و لامپ به طور یک ترکیب بر روی ریل قرار می‌گیرند. پایه‌های پروژکتور ریلی در اندازه‌ها و ابعاد گوناگونی موجود می‌باشند و می‌توان از میان طیف وسیعی از آن‌ها مطلوب ترین طرح و رنگ را انتخاب کرد.

سیم کشی پروژکتور ریلی :

تخصصی ترین بخش در طراحی پروژکتور ریلی، سیم‌های آن است. از آن جهت که پروژکتور مورد نظر شما همواره در حرکت است، سیم کشی آن نیز باید به حالتی باشد که در حالت حرکت دادن پروژکتور، به سیم آن فشار قابل توجهی وارد نشود.

مراحل نصب چراغ ریلی

برا آن که در نصب پروژکتور ریلی خود دچار مشکل نشوید، پیشنهاد می‌کنیم تا از افراد ماهر و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا هم یک نصب بدون ایراد داشته باشید، و هم از خرج کردن اضافی جلوگیری کنید. با این جال، برای راهنمایی بیشتر، در این بخش به بررسی مراحل نصب پروژکتور ریلی می‌پردازیم:

  1. فراهم کردن مواد اولیه:
  • ریل‌ها: ریل‌های چراغ در سایزهای متفاوت 1 ،5 و 2 متر به بالا در بازار موجود می‌باشند.
  • چراغ‌ها: بسته به نیاز خود چراغ مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • سیم‌ها: قبل از خرید سیم مورد نظر خود، از طول مورد نیاز خود نیز مطمئن شوید.
  1. نصب و اتصال قطعات: نصب اتصالات و قطعات باید به ترتیب زیر صورت گیرد:
  • نصب پایه و ریل‌ها
  • اتصال تغذیه ریل
  • جاگذاری چراغ‌ها
  1. تنظیم مکان تابش: بعد از آن که توانستید همه چیز را به طور کلی و به صورت مناسب نصب کنید، حال می‌توانید مکان مورد تابش خود را با کمک پیچ‌ها و ریل‌ها تنظیم کنید.

کلام آخر

در این مقاله از فروشگاه ریاحی، سعی کردیم تا با بررسی کامل پروژکتورهای ریلی و نحوه نصب آن‌ها، شما را با این وسیله پرکاربرد در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها بیشتر آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *