مقالات

تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای دی

تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای دی

به حتم شما نیز دچار شک و تردید برای انتخاب نورپردازی و چراغ‌های خانه مسکونی خود شده‌اید و نمی‌دانید که تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای دی در چیست. انتخابی که نیازمند تحقیق عمیق و زیاد است تا بتوانید بر اساس سلیقه و همچنین نیاز خود نورپردازی ، چراغ مناسب را انتخاب کنید. اما نگران نباشید، ما در این مطلب سعی داریم تا با ارائه اطلاعات کلی در رابطه با هر دو محصول، برآوردی کلی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید به صورت هوشمندانه و کامل ‌تری انتخاب خود را انجام دهید.
قبل از اینکه مقایسه و بررسی دو محصول در کنار یکدیگر را انجام دهیم بهتر است که شناختی نسبی نسبت به آن‌ها داشته باشید تا بتوانید مقایسه را به راحتی درک کنید. از مهمترین پارامتر‌های بررسی لامپ کم مصرف و ال ای دی می‌توان به بازدهی انرژی لامپ، عوامل زیست محیطی و سلامت و میزان آسیب آن به محیط، طول عمر لامپ یا ال ای دی و در نهایت قیمت و هزینه نهایی اشاره داشت.

تفاوت لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی

برای اینکه بتوانیم بررسی و مقایسه را به صورت کامل و دقیق انجام دهیم، به صورت بخش بخش بر اساس موارد گفته شده در قسمت بالا به مقایسه و بررسی تفاوت لامپ کم مصرف و لامپ ال ای دی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تفاوت لامپ ال ای دی و کم مصرف از نظر بازدهی انرژی

تفاوت لامپ ال ای دی و کم مصرف از نظر بازدهی انرژی

بازدهی یا راندمان نوری یک لامپ با معیار لومن اندازه گیری می‌شود که در اصل همان مقدار روشنایی نوری لامپ نسبت به میزان مصرف انرژی الکتریکی لامپ است. به صورت نمونه می‌توان گفت که یک لامپ از نوع ال ای دی حبابی 100 وات با نوردهی 8500 لومن و مصرف 100 وات دارای راندمان یا بازدهی برابر با 85 است.

مطالعه :  هدلایت چیست

تفاوت لامپ ال ای دی و کم مصرف در چیست

به صورت کلی در لامپ‌های کم مصرف فلورسنت به صورت میانگین و متوسط دارای راندمان نوری برابر با 70 واحد لومن بر وات بوده در حالی که بعضا شاهد ساخت لامپ های ال ای دی با راندمان 300 لومن بر وات هستیم. نوع دیگری از لامپ های ال ای دی نیز وجود دارند که با نام اس ام دی (پروژکتور SMD) شناخته شده و دارای بهره نوری لامپ در حدود 161 لومن بر وات هستند. با توجه به مورد گفته شده می‌توان لامپ های ال ای دی را جزوی از دسته لامپ های فوق کم مصرف محسوب کرد که باعث می‌شوند در طول سال مصرف برق شما بسیار کاهش یابد.

تفاوت لامپ کم مصرف و LED از نظر طول عمر

به صورت معمول، میانگین مشخصی برای طول عمر یک لامپ وجود دارد و اگر لامپ مذکور دارای سلامت کامل باشد، به شکل استاندارد آن طول عمر را ارائه خواهد داد. به طور مثال می‌توان به لامپ‌های رشته‌ای اشاره داشت که دارای طول عمر متوسطی برابر با 1500 ساعت هستند که قابلیت کلید زنی پایین را نیز دارند. از جهت دیگر طول عمر لامپ‌های کم مصرف نیز در حدود 12 الی 15 هزار ساعت است که حدودا 7 برابر لامپ‌های رشته‌ای است و این مورد نشان دهنده بازدهی و مصرف برق مناسب‌تر لامپ می باشد.

قابل توجه است که لامپ های ال ای دی دارای بیشترین بازدهی در بخش طول عمر هستند و در شرایط نرمال همراه با قابلیت کلید زنی می‌توانند تا 4 برابر طول عمر لامپ‌های کم مصرف را ارائه دهند که عددی برابر با 60 هزار ساعت است.

کلام آخر

ما در این مطلب سعی داشتیم تا به صورت جامع و کامل به ارائه اطلاعاتی در رابطه با تفاوت لامپ led و کم مصرف بپردازیم تا شما نیز بتوانید با جهات مختلف این موضوع آشنا شوید. هدف اصلی محتوای نوشته شده، ارائه محتوا به افرادی بود که به دنبال اطلاعات کاملی در این زمینه هستند تا بتوانند انتخاب خود را به صورت هوشمند‌تری انجام دهند.فروشگاه ریاحی به عنوان نمایندگی ZFR آماده ارائه انواع محصولات روشنایی به شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *