مقالات

رینگ لایت چیست؟ آشنایی با انواع و کاربردهای آن

رینگ لایت چیست و انواع آن - فرشگاه ریاحی

اگر اهل عکاسی یا فیلمبرداری باشید، با اهمیت نورپردازی مناسب برای عکاسی آشنا خواهید بود. برای ثبت تصاویر یا ویدیوها، نمی توان فقط به نور طبیعی تکیه کرد. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان هنگام عکاسی از وسایل پرکاربردی مانند رینگ لایت برای نورپردازی استفاده می کنند. در این مقاله از فروشگاه ریاحی به معرفی رینگ لایت و انواع آن خواهیم پرداخت و کاربرد رینگ لایت را بررسی خواهیم کرد.

 رینگ لایت چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که رینگ لایت عکاسی چیست؟ باید گفت که رینگ لایت یک ابزار نورپردازی دایره ای شکل است که به شما کمک می کند نوری یکنواخت و بدون سایه روی سوژه های عکاسی خود منعکس کنید. این منبع نور مصنوعی از لامپ های LED تشکیل شده که به صورت حلقه ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

از آنجایی که رینگ لایت ها دایره ای شکل هستند، می توانید دوربین را وسط آن قرار داده و از سوژه ی خود عکس بگیرید. باید توجه داشت که رینگ لایت ها معمولا برای سوژه هایی که فاصله زیادی با دوربین دارند به کار نمی روند و بیشتر برای برای سوژه های نزدیک مناسب هستند.

رینگ لایت سلفی چیست؟

رینگ لایت سلفی یا همان رینگ لایت گوشی یک دستگاه نورپردازی کوچک است که با قرار گرفتن کنار دوربین گوشی، کیفیت تصاویر و ویدیوهایی که شما ثبت می کنید را بالا می برد. حلقه نور سلفی با انعکاس نور مصنوعی به کاهش نویز تصاویر و افزایش وضوح آنها کمک می کند. این دستگاه کوچک اما کاربردی به عنوان یک ابزار حرفه ای، کمک شایانی به بهبود کیفیت تصاویر و ویدئوها می کند.

تاریخچه رینگ لایت

اولین رینگ لایت ها در سال 1952 برای مصارف پزشکی و دندانپزشکی اختراع شدند  تا به دندانپزشکان و جراحان کمک کنند در حین معاینه و جراحی دید بهتری داشته باشند.

در دهه 1970، استفاده از رینگ لایت عکاسی رواج پیدا کرد و عکاسان برای ایجاد نورپردازی یکنواخت و ملایم روی چهره سوژه از رینگ لایت استفاده می کردند.

در دهه 1980، رینگ لایت ها در صنعت فیلمبرداری نیز مورد استفاده قرار گرفتند. فیلمبرداران از رینگ لایت ها برای روشن کردن چهره بازیگران در صحنه های مختلف استفاده می کردند.

امروزه، رینگ لایت ها در بین عکاسان، فیلمبرداران، میکاپ آرتیست ها، بلاگر ها و حتی افراد عادی بسیار محبوب هستند. رینگ لایت ها در اندازه ها، رنگ ها و قیمت های مختلف موجود هستند و می توان از آنها برای مصارف مختلفی استفاده کرد.

انواع رینگ لایت

رینگ لایت ها به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. این تقسیم بندی به شما کمک می کند تا بهترین نوع رینگ لایت را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید.

مطالعه :  شدت نور

رینگ لایت های LED

رینگ لایت های LED به دلیل کم مصرف بودن، دوام بالا، مقرون به صرفه بودن و طول عمر بالا محبوبیت بیشتری نسبت به رینگ لایت های دیگر دارند. آن ها نوری یکنواخت و قابل تنظیم ارائه می دهند و معمولاً دارای تنظیماتی برای تغییر دمای رنگ نور و شدت نور هستند. این حلقه های نور که بهترین رینگ لایت های موجود نیز شناخته می شوند در لایوهای ویدئویی و عکاسی پرتره کاربرد بیشتری دارند.

فلورسنت

رینگ لایت های فلورسنت نوری نرم تر و طبیعی تری نسبت به LED ارائه می دهند، اما حرارتی که تولید می کنند زیاد است که باعث می شود بهره وری انرژی پایین تری داشته باشند. این حلقه های نور برای عکاسی استودیویی و موقعیت هایی که نیاز به نورپردازی گسترده ای داریم مناسب هستند.

رینگ لایت های RGB

این نوع رینگ لایت ها از لامپ های LED RGB استفاده می کنند که می توانند طیف وسیعی از رنگ ها را تولید کنند. رینگ لایت های RGB برای عکاسی خلاقانه و جلوه های ویژه ایده آل هستند.

رینگ لایت کجا کاربرد دارد؟

همانطور که گفتیم انواع مختلفی از رینگ لایت عکاسی موجود است و هر کدام از آن ها در زمینه های مختلفی مانند عکاسی از محصول، عکاسی پرتره، عکاسی ماکرو و عکاسی از غذا کاربرد دارند.

علاوه بر این، آرایشگاه ها، بلاگر ها و … نیز از رینگ لایت ها برای جذاب تر شدن تصاویر و ویدیوهای خود استفاده می کنند. در ادامه با کاربرد رینگ لایت ها بیشتر آشنا می شویم.

عکاسی ماکرو

رینگ لایتی که در عکاسی ماکرو استفاده می شود به قسمت جلویی دوربین متصل می شوند و با ارائه نور کافی در فاصله نزدیک به عکاسان کمک می کنند.

عکاسی پرتره

رینگ لایت ها در عکاسی پرتره جزو مهمترین ابزارهای نورپردازی تلقی می شوند. این حلقه های نور هنگامی که به جزئیات صورت، میکاپ و رنگ اهمیت زیادی دارند، به کمک عکاسان می آید. این ابزار لکه و چین و چروک پوست در عکس را به حداقل می رساند. از همین رو عکس هایی که با کمک حلقه نور ثبت می شوند، ادیت کمتری نیاز دارند.

عکاسی از محصول

رینگ لایت عکاسی از محصول برای عکاسی از اشیاء کوچک که فاصله کمی با دوربین دارند، طراحی شده است. این وسیله با نورپردازی متمرکز باعث می شود ظرافت ها و جزئیات محصولات به خوبی دیده شوند.

عکاسی از غذا

استفاده از رینگ لایت در عکاسی از غذا نیز می تواند بهبود بزرگی در کیفیت تصاویر و جذابیت ظاهری غذاها ایجاد کند. رینگ لایت ها به شما کمک می کند تا نور مناسبی را بر روی غذا قرار دهید و عکس های شما جذاب تر و جالب تر به نظر برسد.

کلام آخر

در این مطلب به صورت کامل به سوال رینگ لایت چیست، پاسخ دادیم. با توجه به نکات ذکر شده اگر به دنبال ثبت عکس های با کیفیتی هستید تا کمترین زمان ممکن را برای ادیت آنها صرف کنید پیشنهاد می شود از یک رینگ لایت عکاسی استفاده کنید. آنها به شما امکان می دهند در هر شرایط نوری بهترین عکس ها را بگیرید و جزئیات را به صورت بهتری ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *