مقالات

آشنایی با نئون فلکسی و کاربردهای آن

نئون فلکسی - فروشگاه ریاحی

برای داشتن یک فضای منحصر به فرد و خاص، علاوه بر بحث دکوراسیون داخلی، موضوع نورپردازی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بدون وجود یک نورپردازی اصولی و خاص، طبیعتا فضای مورد نظر شما نیز خاص به نظر نمی رسد. حال، از میان تمامی روش های نورپردازی، یکی از معروف ترین آن ها استفاده از ریسه هایی تحت عنوان نئون فلکسی است.
بدون شک، ریسه نئون فلکسی یک راه حل نورپردازی جذاب است که عملا ترکیبی از جذابیت ریسه های سنتی با فناوری مدرن است. چه قصد تزئین خانه خود را داشته باشید، چه قصد بهبود فضاهای تجاری، نئون فلکس جایگزینی بی نظیر است.
اگر شما نیز به دنبال آشنایی با ریسه نئون فلکسی هستید، با ما همراه باشید چون در این مقاله کامل و جامع از فروشگاه ریاحی، قصد بررسی ریسه نئون فلکسی و ویژگی های آن را داریم. همچنین، در انتها نیز به بررسی تفاوت های ریسه نئون فلکسی با شلنگ نوری معمولی می پردازیم تا دیگر چیزی از قلم نیوفتد.

ریسه نئون فلکسی چیست

ریسه نئون فلکسی، که با نام نئون فلکسی نیز شناخته می شود، مجموعه ای از دیودهای ساطع نور (یا همان دیود های LED) تشکیل شده است که بر روی یک نوار انعطاف پذیر نصب شده اند.
بر خلاف شلنگ های نوری سفت و سخت سنتی، ریسه های نئون فلکس را می توان خم کرد، پیچ داد و به گونه ای شکل داد که متناسب با هر فضایی باشد. پوشش سیلیکونی یا پلاستیکی آن باعث ایجاد درخششی نرم و رنگارنگ در تمامی سطوح می شود.
همچنین، به دلیل عایق بودن پوشش این ریسه ها، از آن ها می توان در فضاهای داخلی و خارجی استفاده کرد.

کاربرد ریسه نئون فلکسی

از مهم ترین و بهترین مکان ها و شرایطی که از ریسه های نئون فلکسی استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نورپردازی تزئینی : با وجود رنگ های متنوع و گسترده خود، از این ریسه ها می توان برای بروز بهتر بخش هایی از معماری سازه، ایجاد علائم چشم نواز، یا برجسته کردن آثار هنری استفاده کرد.
  • نئون فلکسی در تابلو سازی : یکی دیگر از کاربردهای مهم ریسه های نئون لایت، استفاده از ریسه های نئون فلکسی در تابلو سازی است. با کمک این ریسه ها می توان به راحتی تابلوهای کسب و کار های مختلف را تولید و نصب کرده تا افراد بتوانند سریع تر و راحت تر تابلوی کسب و کار مورد نظر را ببینند.
  • دکور رویدادهای خاص : از مراسم عروسی گرفته تا مهمانی ها، نئون فلکس می تواند فضای آن برنامه و یا رویداد را به فضایی خاص و بی نظیر تبدیل کند. به طور مثال، می توانید آن را در امتداد میزها قرار دهید، یا دور ستون ها بپیچید تا توجه شرکت کنندگان به آن ها جلب شود.
  • تزئین فضاهای هنری : با قرار دادن این نئون لایت ها در اطراف آثار هنری برجسته، می توانید به راحتی میزان بازدید از آن ها را به حداکثر برسانید.4
مطالعه :  رنگ نور مناسب برای مطالعه

تفاوت ریسه شلنگی و ریسه نئون فلکسی

حال که به طور کامل با ریسه های نئون لایتی آشنا شدیم، نوبت به بررسی تفاوت میان آنها با ریسه ها و شلنگ های معمولی می رسد:

  • انعطاف پذیری : برخلاف ریسه های معمولی، نئون فلکس بدون زحمت خم شده و بنابراین با منحنی ها و گوشه ها به راحتی سازگار می شود.
  • دوام : نئون فلکس در شرایط فضای باز مقاومت می کند و حتی در باران یا برف نیز سالم می ماند. این در حالی است که ریسه های معمولی را اکثرا می توان فقط در فضای داخلی استفاده کرد.
  • بهره وری انرژی : نئون فلکس نسبت به شلنگ نوری انرژی کمتری مصرف می کند و میزان طول عمر آن ها نیز بیشتر است.

کلام آخر

همانطور که دیدیم، ورود نئون لایت ها به دنیای نورپردازی و کسب و کار، توانست تحول عظیمی را در صنعت نورپردازی سازه ها ایجاد کند. امیدواریم با کمک این مقاله توانسته باشیم شما را با این قطعه بسیار مهم در نورپردازی بیشتر آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *